Thursday 27 October 2016

BBK3410 : PANTAI SEPAT bahagian 1

Assalamualaikum buat  pembaca sekalian.

Entri kali ini saya dedikasikan istimewa  kepada keluarga tercinta.

Pantai Sepat. Sesiapa sahaja pasti mengenali pantai  terletak di negeri Pahang ini. Pantai ini terletak di sebuah kampung yang diberi nama Kampung Cherok Paloh. Sebut sahaja pantai sepat sudah terbayang-bayang di minda saya ini akan keindahannya. Subhanallah! Sungguh cantik pemandangan disitu. Tumpuan utama bagi saya adalah pokok rhu di pantai tersebut. Setiap kali berada di pantai sepat pasti saya akan mengambil tempat di pokok rhu tersebut. Pantai sepat tidak jauh dari kampung saya cuma mengambil masa 10 minit sahaja. Pantai sepat mempunyai tarikan yang lain juga iaitu aktiviti menunggang kuda. Saya sendiri masih belum berkesempatan untuk menunggang kuda yang merupakan sunnah Rasulullah S.A.W itu. Suatu perasaan yang tidak dapat saya gambarkan apabila dapat menghirup udara yang segar tanpa perlu membayar satu sen pun. Gambar yang berikut merupakan pemandangan di pantai sepat yang penuh dengan keindahan ciptaan Allah S.W.T.



Pokok rhu berada dalam keadaan yg teratur

Cantik bukan?Di sini juga terdapat kemudahan awam seperti tandas dan surau. Kemudahan yang disediakan ini bukan sahaja memberikan keselesaan kepada pengunjung malah dapat menjadi tarikan kepada pelancong dari luar. Terdapat juga gerai makanan yang menjual pelbagai jenis makanan yang memudahkan para pengunjung tanpa perlu untuk membeli makanan di luar. Keindahan pantai ini membuatkan saya tersedar akan bahawa betapa besyukurnya saya untuk berada di sebuah negara yang bernama Malaysia. Kita masih dalam keamanan meskipun diancam oleh anasir-anasir luar yang ingin menggugat keamanan negara kita. Saya rasa sampai disini sahaja penulisan kali ini. Sebelum saya terlupa, berikut merupakan gambar-gambar suasana di pantai sepat dan aktiviti menunggang kuda di pantai itu.








Dari insan yang mrindui bonda dan ayahanda



No comments:

Post a Comment